امروز در مقاله ای تازه از تیم طراحی سایت و سئو کامک قصد داریم تا درباره الگوریتم paraphrasing صحبت کنیم. یکی از جدید ترین الگوریتم هایی که توسط گوگل به تازگی ارائه شده است، الگوریتم paraphrasing می باشد.کلمه paraphrasing به معنای تفسیر کردن است و نام دیگر این الگوریتم merging algorithm است.
این الگوریتم توانایی دارد تا محتوای هر صفحه را بررسی کرده، قسمت هایی که اطلاعات مهمی ندارند را حذف کرده و بر اساس تغییرات جدید شروع به ایجاد یک مقاله جدید می کند. گوگل با این کار خلاصه ای مفید از محتوای پیشین به کاربر ارائه می دهد و هدفش از این اقدام: پاسخ دادن به سوالات کاربران بدون ورود کاربر به سایت اصلی است.
در این قسمت سوالی ممکن است برای شما ایجاد شود که آیا با ارائه این الگوریتم گوگل از وب سایت ما بی نیاز می شود؟ وقتی خلاصه ی محتوای وب سایت، بدون ورود کاربر به سایت نزد او قرار بگیرد چه احتیاجی است که وارد سایت ما شود؟
آقای دنی سولیوان ، مدیر موتور جستجو گوگل، در پاسخ به نگرانی های مدیران سایت توییتی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد و در آن اعلام کرد که این تحقیقات توسط گوگل برین (google brain) ارائه شده است و به معنای استفاده در موتور جستجو گوگل google search درحال حاضر نیست.
ولی در آینده چطور؟ در آینده ای دور یا نزدیک ممکن است که این الگوریتم در موتور های جستجو نیز استفاده شود.
این الگوریتم به نفع کی ارائه شده است؟ قطعا به نفع کاربران گوگل برای صرفه جویی در زمان و به نفع گوگل زیرا کاربر در صفحه جستجو گول می ماند و پاسخ سوال خود را دریافت میکند.این الگوریتم انحصار طلب بودن گوگل را به نمایش می گذارد.
نتیجه چیست؟ چه عملی برای بهبود وضعیت باید صورت داد تا وب سایت ما افت رتبه نکند و به کسب و کار آنلاین ما صدمه ای وارد نشود.
مادامی که گوگل می تواند چنین الگوریتم هایی را ارائه دهد و به راحتی محتوای صفحات را آنالیز می کند تنها استراتژی دفاعی افزایش کیفیت محتوا است. زیرا گوگل با بکارگیری این الگوریتم، توانایی ادغام کردن محتوای سایت ما و سایت رقیب و ارائه خلاصه محتوایی جدید به کاربر است و این به معنای فاجعه برای ما و رقیبان ما است.
تولید محتوا تنها با استفاده از کلمات کلیدی دیگر کفایت نمی کند و نیاز است تا از محتوای مفهومی استفاده شود و همچنین نیاز است محتوایی کاملا به روز تولید شود و بهتر است محتوای ارائه شده یا ترجمه خودمان باشید و یا تحلیل خودمان از موضوع باشد.
بهتر است با موج تغییرات همراه باشیم تا جلوگیری کنیم از افت رتبه نزد گوگل زیرا دیگر تولید محتوا، تنها یک متن هدف گذاری شده بر روی کلمات مشخص نیست .با پیشرفت تکنولوژی گوگل علاوه بر توجه به این که محتوای شما کپی شده است یا خیر به این که محتوای شما قدیمی است یا به روز نیز توجه دارد.